onsdag 12 september 2012

Jag fick träffa Eva Brunne, biskop av Stockholm, och ställa frågor till henne

Den 4 september fick jag träffa Eva Brunne, biskop av Stockholm.  Några veckor tidigare frågade jag henne om möjligheten att kunna intervjua henne, något som hon bejakade. Under det samtal som uppstod under intervjun behandlade vi olika frågor. Jag valde att fråga henne om hennes ämbete, hur det är att bli vald till biskop, hur hon ser på relationen kyrka – stat och om det karitativa arbetet i hennes stift. Jag frågade hur Svenska kyrkan förhåller sig till invandrarna och deras integration i det svenska samhället och hur man ser på andra kristna samfund och religioner.  Slutligen frågade jag henne vad hon förväntar sig att kunna åstadkomma i sitt arbete som biskop av Stockholm.

IMG_6506

IMG_6507

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar